Form of Work
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Status
only on-site
(4)
available
(3)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(4)
Author
Boyle Michael (1959- )
(1)
Broussal-Derval Aurélien (1982- )
(1)
Cordoza Glen
(1)
Delavier Frédéric
(1)
Ganneau Stéphane
(1)
Jasiński Ryszard (nauki o kulturze fizycznej)
(1)
Kaczmarek Paweł
(1)
King Ian (1961- )
(1)
Musiał Łukasz (1976- )
(1)
Niewiarowski Andrzej
(1)
Podlecka Natalia
(1)
Schuler Lou
(1)
Starrett Kelly
(1)
Zemełko Urszula
(1)
Ziewiec Alicja
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Sportowcy
(4)
Fizjoterapeuci
(1)
Trenerzy
(1)
Trenerzy personalni
(1)
Subject
Ćwiczenia siłowe
(5)
Cross-trening
(1)
Kontuzje
(1)
Kulturystyka
(1)
Medycyna sportowa
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Trening oporowy
(1)
Trening sportowy
(1)
Zdrowe żywienie
(1)
Ćwiczenia fizyczne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Atlas anatomiczny
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Kultura fizyczna i sport
(4)
Hobby i czas wolny
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Fit and Active.)
Księgozbiór czytelni: : Warto przeczytać ; Sport, turystyka, hobby
Bibliografia na stronach 218-220.
Zawiera: Metoda jako warunek postępów // Fundament metody - podstawowe zasady treningu // Co trzeba wiedzieć o fizjologii // Interferencje w cross-treningu // Jak korzystać z tej książki // Rozgrzewka w cross-treningu // Podstawy techniczne // Podstawy podnoszenia ciężarów // Podstawy trójboju siłowego // Ćwiczenia wywodzące się z gimnastyki i ogólnego przygotowania fizycznego // Elementy pochodne od lekkiej atletyki // 15-tygodniowy program treningowy.
Streszczenie: Cross-trening to hybryda gimnastyki, lekkiej atletyki i podnoszenia ciężarów. Cross-trening to coś więcej niż metoda wyrabiania formy fizycznej - to styl życia i filozofia treningu. Miliony ludzi na świecie z prawdziwą pasją uprawiają tę dyscyplinę, łączącą gimnastykę sportową z lekką i ciężką atletyką. Daje ona ogrom satysfakcji i świetne rezultaty pod względem siłowym, wytrzymałościowym oraz sprawnościowym. Jednocześnie stawia jednak wielkie wyzwania, które przy nadmiernym początkowym zapale ćwiczących mogą prowadzić do kontuzji, stagnacji i osłabienia motywacji. Wybitny francuski trener Aurélien Broussal-Derval postanowił jasno zaprezentować spójne zasady takiego treningu, pozwalające cieszyć się nim i rosnąć w siłę bez wpadania w pułapki, których w nim nie brakuje. Książka, opatrzona prawie 500 dynamicznymi ilustracjami zawiera celne analizy technik, porady i programy treningowe od poziomu początkującego do turniejowego. [za Wydawcą]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-21481/WP (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-21480/Czyt. (1 egz.)
Book
In basket
Księgozbiór czytelni: : Warto przeczytać
Zawiera: Ramiona // Barki // Mięśnie piersiowe // Grzbiet // Kończyny dolne // Mięśnie pośladkowe // Mięśnie brzucha.
Streszczenie: W atlasie przedstawiono wszystkie najważniejsze elementy treningu siłowego. Liczne, doskonałej jakości ryciny obrazują zaangażowanie poszczególnych grup mięśniowych przy wykonywaniu różnych ćwiczeń. Precyzyjne opisy ruchów, praktyczne rady i komentarze umożliwiają zrozumienie celu danego ćwiczenia i ułatwiają poprawne prowadzenie treningu. Osobne rozdziały poświęcono najczęściej występującym urazom oraz patologiom związanym z uprawianiem kulturystyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-21407/WP (1 egz.)
Book
In basket
Księgozbiór czytelni: : Warto przeczytać ; Sport, turystyka, hobby
Zawiera: Fizjologia // Ćwiczenia // Przygotowania // Programy treningowe.
Streszczenie: Książka "Nowoczesny trening siłowy" autorstwa Iana Kinga i Lou Schulera to kompendium wiedzy kulturystycznej. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko prosto i obrazowo przedstawione zasady fizjologii człowieka oraz biomechaniki, ale także szczegółowy opis techniczny ćwiczeń oraz plany treningowe stworzone z myślą o zaawansowanych ćwiczących jak i tych początkujących. Autor płynnie przechodzi z jednego zagadnienia w kolejne, ukazując sposób budowy mięśni w sposób zrozumiały zarówno dla ćwiczących, jak i osób niezorientowanych w temacie. Książka wprowadza także czytelnika w podstawy odżywiania, dzięki czemu łatwiej będzie mu zrozumieć rolę diety w planie treningowym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. I-21502, I-21479/WP (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-21478/Czyt. (1 egz.)
Book
In basket
Księgozbiór czytelni: : Warto przeczytać ; Sport, turystyka, hobby
Na stronie tytułowej i okładce: Filmy prezentujące 71 ćwiczeń na stronie www.
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
Tworzenie bardziej funkcjonalnego treningu // Analiza wymogów sportu // Ocena siły funkcjonalnej // Projektowanie programu // Ćwiczenia z wałkami piankowymi, rozciąganie i dynamiczna rozgrzewka // Trening dolnej partii ciała // Trening mięśni tułowia (korpusu) // Trening górnej części ciała // Trening pliometryczny // Olimpijskiej podnoszenie ciężarów // Programy zwiększenia możliwości wysyłkowych.
Streszczenie: Michael Boyle udowadnia, że trening na najwyższym poziomie z minimalnym ryzykiem kontuzji jest możliwy. Jego najnowsza książka Nowoczesny trening funkcjonalny ułatwi każdemu sportowcowi osiągnięcie doskonałych wyników w siłowni, na korcie, boisku, bieżni czy macie. Jest znakomitym wsparciem dla trenerów zainteresowanych tworzeniem programów treningu funkcjonalnego w oparciu o najlepsze i najnowocześniejsze praktyki szkoleniowe. Boyle, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie z zawodnikami z rozmaitych dyscyplin sportowych, prezentuje jasne wskazówki i konkretne plany treningowe. Wyjaśnia wpływ poszczególnych ćwiczeń na rozwój formy i możliwości sportowca, ze szczególnym uwzględnieniem progresji ćwiczeń samowzmacniających na kończyny górne i dolne oraz mięśnie tułowia, jak również rozwijających niezbędne w każdej dyscyplinie równowagę, stabilność i siłę. Każdy następny element progresji wzmacnia działanie poprzedniego. Autor proponuje również testy ułatwiające stworzenie zindywidualizowanego planu treningowego oraz nieszablonowe ćwiczenia opracowane przez najlepszych trenerów i fizjoterapeutów. [Opis za wydawcą].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. I-22386, I-22384/WP (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-22385/Czyt. (1 egz.)
Book
In basket
Księgozbiór czytelni: : Sport, turystyka, hobby
Indeks.
Zawiera: Zasady i teoria // Kategorie ruchu // Techniki mobilizacyjne // Programy mobilizacyjne.
Streszczenie: "Bądź sprawny jak lampart" to kompendium wiedzy dla każdego sportowca, trenera oraz fizjoterapeuty! Sprawdź, jak możesz przedłużyć karierę sportową, zapobiegać kontuzjom oraz zwiększyć możliwości swojego organizmu. Dowiedz się, jak wygrać z bólem i odblokować swój sportowy potencjał. (...) Przeczytaj i krok po kroku naucz się, jak: poruszać się bezpiecznie i efektywnie w każdej sytuacji; zapewnić kręgosłupowi i stawom optymalną, stabilną pozycję; odtworzyć prawidłowe funkcjonowanie stawów i tkanek; przyspieszać regenerację po zawodach i treningach; właściwie wykonywać ćwiczenia siłowe; tworzyć i utrwalać efektywne wzorce ruchowe, także w życiu codziennym; leczyć najczęściej pojawiające się dolegliwości np. bóle barków czy zespół cieśni nadgarstka; zapobiegać często występującym kontuzjom lub je rehabilitować; stosować techniki mobilizacyjne, by pozbyć się problemów z kontrolą ruchu i niedoborem zakresu ruchu w stawach; poprawiać efektywność poruszania się przez spersonalizowane treningi mobilizacyjne. [za Wydawcą]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-21483 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-21482/Czyt. (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again