Source
Katalog zbiorów
(18)
Form of Work
Artykuły
(15)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(3)
Branch
Czytelnia
(3)
Author
Chodnikiewicz Krzysztof
(1)
Czarnomska Małgorzata
(1)
Ettlin Edi
(1)
Fiss Manfred
(1)
Krystosik-Gromadzińska Agata
(1)
Kölling Lutz
(1)
Lipiński Stanisław
(1)
Miarecki Piotr
(1)
Nawrot Justyna
(1)
Nordmeyer Heino
(1)
Suchocki Bolesław
(1)
Szkolnicki Ryszard
(1)
Upheber Tim
(1)
Veit Gunter
(1)
Załęcki Stanisław
(1)
Łangowski Krzysztof
(1)
Year
2020 - 2023
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(17)
Germany
(1)
Language
Polish
(17)
German
(1)
Audience Group
Prawnicy
(1)
Subject
Żegluga
(18)
Ochrona przeciwpożarowa
(5)
Statki
(3)
przepisy
(3)
transport wodny (morski, rzeczny)
(3)
Akcja ratowniczo-gaśnicza
(2)
Bezpieczeństwo życia na morzu
(2)
Współdziałanie służb
(2)
Zabezpieczenie przeciwpożarowe
(2)
statki rzeczne
(2)
transport wodny (morski i rzeczny)
(2)
Akumulator
(1)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo morskie
(1)
Dym
(1)
Działania operacyjne
(1)
Marynarka handlowa
(1)
Porty morskie
(1)
Prawo
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo morskie
(1)
Programy komputerowe
(1)
Przyczyny pożaru
(1)
Ratownictwo wodne
(1)
Statki wodne
(1)
Symulacja
(1)
Transport morski
(1)
Wypadki przy pracy
(1)
Zagrożenia pożarowe
(1)
analiza operacyjna
(1)
kanały
(1)
katalog
(1)
monitoring
(1)
przyczyny wybuchu
(1)
rzeki
(1)
wypadki strażaków
(1)
wypadki wodne
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Domain
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
18 results Filter
No cover
Article
In basket
Ogień na jachcie / Małgorzata Czarnomska //W: Security & Alarm Systems = Bezpieczeństwo i Systemy Alarmowe : SEC & AS. - 2018/4 strony 124-125.
Sygnatura: CP - 125
Streszczenie: Przyczyny powstawania pożarów na jachcie i ich likwidacja.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-103
Streszczenie: Bezpieczeństwo i higiena pracy na statkach żeglugi śródlądowej wynikają ze specyficznych warunków pracy, odbiegających od lądowych. W zależności od realizowanych zadań eksploatacyjnych oraz wielkości i stanu technicznego jednostki, czynniki uciążliwe i szkodliwe to przede wszystkim hałas, wibracje, oddziaływanie temperatury, a także znacznie ograniczona przestrzeń, zarówno na stanowiskach pracy, jak i w pomieszczeniach socjalnych. Pracę na jednostkach żeglugi śródlądowej charakteryzuje również specyficzny rozkład czasu pracy. Ze względu na fakt, że wiek większości jednostek żeglugi śródlądowej przekracza 50 lat, do problemów bezpieczeństwa pracy powinno przywiązywać się szczególną wagę. Warunki pracy w dużej mierze zależą od starań właściciela jednostki oraz od kultury pracy załogi, a powinny być także wyznaczane wymaganiami przepisów. Problem w tym, że obecnie obowiązują jedynie wymagania dotyczące czasu pracy na statkach żeglugi śródlądowej. Szczegółowych przepisów dla załóg statków żeglugi śródlądowej, dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na zróżnicowanych stanowiskach pracy, nie ma od 2002 r. Ta luka w polskim prawie wymaga możliwie najszybszej interwencji.
No cover
No cover
Article
In basket
Cykl poświęcony jest problemom zorganizowania ratownictwa w żegludze śródlądowej. Omówiono podstawowe zdarzenia i awarie wystepujące w żegludze śródlądowej.
No cover
Article
In basket
Specyfika wypadków jachtów morskich / Krzysztof Chodnikiewicz //W: Atest : ochrona pracy. - 2023/1 strony 4-8.
Sygnatura CP-60
Streszczenie: Inspiracją do napisania poniższego tekstu był artykuł dr. Macieja Kijowskiego pt. „O samobójstwach polskich marynarzy na statkach morskich oraz ich fingowanie w celu zatarcia śladów zabójstw i wypadków przy pracy” opublikowany w numerze 7–8/2022 ATESTU. W artykule zwrócono uwagę na specyfikę pracy na statku, z której według dr. Kijowskiego wynika znaczna liczba samobójstw. Na tę specyfikę składa się odosobnienie (mimo przebywania w grupie), długie okresy braku osobistego kontaktu z rodziną, zmęczenie oraz, różne od tych na lądzie, warunki pracy. Statek, mimo współczesnych środków łączności, jest na morzu samotny i zależny od umiejętności kapitana i załogi. To samo można powiedzieć o jachcie morskim. W obydwu przypadkach często nie ma możliwości poprawy podjętej decyzji, „zjechania na pobocze”, usunięcia usterki przez pomoc drogową itp. Morze jest bezwzględne i ujawnia wszystkie błędy, w tym pozornie nieistotne niedociągnięcia, niestaranność i bylejakość.
No cover
Article
In basket
Przedstawia zagadnienia bezpieczeństwa ludzi na statkach pasażerskich Żeglugi Mazurskiej. Omawia urządzenia zapewniające bezpieczeństwo ruchu na drogach wodnych, warunki ochrony przeciwpożarowej, instrukcję bezpieczeństwa statku, przedstawia przykłady wypadków oraz podjętych działań ratowniczych podczas rejsów po jeziorach i kanałach.
No cover
Article
In basket
Żegluga śródlądowa - jakie zagrożenia ? // Zagrożenia. - 1999/2-3 s.2-9.
Omówiono problematykę zagrożeń na wodach śródlądowych. Scharakteryzowano drogi wodne w Polsce. Przedstawiono technologie obsługowe i przepustowość drogi wodnej Odra-Wisła oraz zagrożenie ze strony żeglugi śródlądowej.
No cover
Article
In basket
Dampfschifffahrt endet in Rauchwolke / Edi Ettlin // 118 Swissfire.ch. - 2015/3 s.4-6.
Tł.tyt.: Rejs statku kończy się dymem
Przebieg akcji ratowniczo-gaśniczej statku pasażerskiego "Uri"
No cover
Article
In basket
Ochrona żeglugi / Stanisław Załęcki // Przegląd Pożarniczy. - 1958/6 s.14-16.
Ochrona przeciwpożarowa transportu morskiego i śródłądowego, stoczni oraz portów.
No cover
Article
In basket
Brandschutz auf dem Rhein in Nordhein-Westfallen / Manfred Fiss // Brandschutz : Deutsche Feuerwehr-Zeitung. - 2006/7 s.466-471.
Tł.tyt.: Ochrona przeciwpożarowa nad Renem w Nadreni-Westfalii
Land Nadrenia-Westfalia w okolicach Renu posiada 720 km kanałów i silnie rozwiniętą żeglugę śródlądową. W artykule przedstawiono ochronę przeciwpożarową na statkach i na rzece Ren.
No cover
Book
In basket
Streszczenie: Broszura zawiera opis symulatora HOMAR.NAV do szkolenia personelu jednostek pływających z zakresu manewrowania statkiem firmy Autocomp Management.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. P-1921/1 [magazyn] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-11283/CD [magazyn] (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Polskie porty / Ryszard Szkolnicki // Przegląd Pożarniczy. - 1974/7-8 s.12-15.
Zagrożenie pożarowe, działalnośc prewencyjna oraz techniczno-operacyjne zabezpieczenie portów morskich, statków, stoczni oraz działanie komend straży pożarnych w zabezpieczeniu przeciwpożarowym gospodarki morskiej.
No cover
Article
In basket
Sygnatura: CZ-12
Tłumaczenie tytułu: Minden: Wybuch jachtu powoduje obrażenia 21 strażaków
Streszczenie: 11 lipca 2017 r. Doszło do wybuchu na jachcie motorowym z napędem hybrydowym w Minden. 21 strażaków i oficer policji ochrony wody zostało rannych w wyniku wybuchu. Jako przyczynę zidentyfikowano wadę akumulatora napędu hybrydowego. Artykuł pokazuje przebieg operacji, przyczynę wybuchu i środki towarzyszące operacji.
No cover
Article
In basket
Monitoring i systemy bezpieczeństwa na promach i statkach żeglugi morskiej // Ochrona Mienia i Informacji. - 2018/6 strony 16-20.
Sygnatura CP-84
Transport towarów morzem stanowi znaczny procent ogólnej wymiany handlowej na świecie. Jakiekolwiek zaburzenia w funkcjonowaniu złożonego systemu transportowego mogą doprowadzić do różnego rodzaju negatywnych skutków. Mogą one być odczuwalne zarówno przez producentów, firmy żeglugowe, terminale przeładunkowe, sięgając, aż po odbiorcę. Zapewnianie poziomu bezpieczeństwa jest złożonym procesem, na który wpływ ma szereg międzynarodowych regulacji prawnych oraz tych ustanawianych na poziomie lokalnym. Wypadki, jakie miały miejsce na obszarach morskich wpływają na szukanie rozwiązań dla poprawy bezpieczeństwa żeglugi. Rezultatem prac są wprowadzane między innymi poprawki do Konwencji SOLAS`741 . Dokumentem, który został włączony do Konwencji SOLAS`74, jako rozdział IX jest Międzynarodowy Kodeks Zarządzania Bezpieczną Eksploatacją Statku i Zapobieganiem Zanieczyszczaniu (ISM). Przedstawiono monitoring i systemy zarządzania bezpieczeństwem statku.
No cover
Book
In basket
Międzynarodowe prawo bezpieczeństwa morskiego / Justyna Nawrot. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2019. - LXXX, 468 stron : ilustracja; 22 cm.
(Monografie Prawnicze)
Księgozbiór czytelni: : Prawo
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach XXIII-LXIII. Indeks.
Pojęcie, przedmiot i ewolucja regulacji dotyczących bezpieczeństwa morskiego // Podmioty prawa bezpieczeństwa morskiego // Bezpieczeństwo nawigacyjne // Standardy techniczne bezpieczeństwa morskiego // Czynnik ludzki w prawie bezpieczeństwa morskiego.
Dla prawników.
Praca powstała w wyniku realizacji projektu badawczego o nr 206/23/D/HS5/02447 finansowanego ze środków Narodowego Centrum Nauki
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. IBC-2909/Czyt. (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again