Form of Work
Artykuły
(6)
Author
Banaczkowski Tomasz
(1)
Chung Ji-Bum
(1)
Collins Karen
(1)
Frątczak Paweł
(1)
Hough Emily
(1)
Hur Joon-Young
(1)
Kim Byeong Je
(1)
Park Hyung-Guen
(1)
Radlak Aleksandra
(1)
Woźniak Janusz
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(5)
United Kingdom
(1)
Language
Polish
(5)
English
(1)
Subject
Organizacja straży pożarnych
(2)
Akcja gaśnicza
(1)
Akcja ratownicza
(1)
Awarie przemysłowe
(1)
Bezpieczeństwo przemysłowe
(1)
Metro
(1)
Pożary
(1)
Ropa naftowa
(1)
Sprzęt pożarniczy
(1)
Straż pożarna
(1)
Tankowce
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
analiza przemysłowa
(1)
katastrofy wodne
(1)
ofiary śmiertelne
(1)
promy
(1)
skażenie środowiska
(1)
wyciek paliwa
(1)
Subject: place
Korea Południowa
(6)
6 results Filter
No cover
Article
In basket
Dramat w Daegu / Tomasz Banaczkowski // W: Przegląd Pożarniczy. - 2020/4 strony 25-27.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Opisano przyczyny i przebieg tragicznego pożaru na stacji metra w mieście Daegu w Korei Południowej 18 lutego 2003 r. Omówiono zaniedbania i nieprawidłowości w zakresie ochrony przeciwpożarowej oraz błędne decyzje podejmowane w czasie trwania pożaru.
No cover
Article
In basket
Korean ferry incident / Emily Hough, Karen Collins // Crisis Response Journal. - 2013/4 Vol. 9 s.14-16.
Tł .tyt.: Katastrofa koreańskiego promu
Analiza katastrofy promu Sewol w Koreii Południowej, która miała miejsce 16 kwietnia 2014 roku. Wśród 476 pasażerów i członków załogi byli uczniowie szkół średnich z Inczhonu, którzy płynęli w ramach szkolnej wycieczki na położoną w Cieśninie Koreańskiej wyspę Czedżu. Prom Sewol wypłynął z Inczhonu we wtorek 15 kwietnia 2014. Prom, płynący do Czedżu, wywrócił się do góry dnem podczas zwrotu o 45 Ţ w prawo. Przypuszcza się, że pod wpływem nagłego manewru przesunął się ładunek na pokładzie, pozbawiając jednostkę stateczności. Doszło do przechylenia na burtę a następnie zatonięcia statku. Prom spoczął na 73 metrach. Zginęły co najmniej 185 osoby, a 174 osób zostało rannych. 117 uważa się za zaginionych. W akcji ratunkowej bierze udział co najmniej 87 jednostek wodnych i 18 samolotów. Do przeszukiwania wraku zaangażowano prawie 160 płetwonurków straży przybrzeżnej i marynarki wojennej. Według przedstawiciela służb ratunkowych woda w miejscu, gdzie doszło do wypadku, miała temperaturę około 12 stopni Celsjusza. Była na tyle zimna, by spowodować hipotermię po przebywaniu w niej od 1,5 godziny do 2 godzin. Wielu zaginionych odnaleziono w zatopionym wraku, akcję poszukiwawczą utrudnia wysokie ciśnienie panujące pod wodą, prądy morskie, pogoda oraz same rozmiary statku.
No cover
Article
In basket
Wyzwania i tajemnice Półwyspu / Aleksandra Radlak // W: Przegląd Pożarniczy. - 2021/5 strony 22-24.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Omówiono historię i obecną strukturę południowokoreańskiej straży pożarnej. Przedstawiono opisy wielkich pożarów i katastrof z jakimi walczyły jednostki straży Korei Południowej od lat 50. do chwili obecnej.
No cover
Article
In basket
Social network analysis of the Korean disaster - safety industry. / Byeong Je Kim // W:Disaster Prevention and Management. An International Journal. - 2018/1 Vol. 27 strony 28-42.
Sygnatura: CZ-130
Tłumaczenie tytułu: Analiza sieci społecznościowej koreańskiej katastrofy - branża bezpieczeństwo przemysłowe.
Celem tego artykułu jest identyfikacja obecnej struktury koreańskiej branży bezpieczeństwa katastrof przemysłowych i zaproponowanie sposobów jej promowania. W niniejszym artykule przeanalizowano strukturę rynku przemysłu związanego z katastrofami i bezpieczeństwem, który rozwija się wyjątkowo w Korei i rzadko jest określany jako branża w innych krajach.
No cover
Article
In basket
Charakterystyka i wyposażenie straży pożarnej w Daegu Korea Południowa
No cover
Article
In basket
Disaster management from the perspective of governance: case study of the Hebei Spirit oil spill / Joon-Young Hur // Disaster Prevention and Management. An International Journal. - 2012/3 Vol. 21 s.288-298.
Bibliogr. 31 oz., tab.
Tł.tyt.: Zarządzanie kryzysowe z perspektywy rządu Korei Południowej: studium przypadku wycieku ropy z tankowca Hebei Spirit
Pokazano z perspektywy rządu analizę mechanizmu współpracy między organizacjami wobec wycieku ropy naftowej z tankowca Hebei Spirit u wybrzeży Korei Południowej. Przedstawiono strukturę rządu i zbadano relacje pomiędzy ludźmi. Solidarnośc kulturowa, komunikacja personalna mediów stały się pomocnym elementem w mechanizmie współpracy przy działąniach interwencyjnych wycieku ropy i zapewniły pełną harmonię współpracy.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again