Form of Work
Artykuły
(25)
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Status
only on-site
(17)
available
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(17)
Author
Budziński Zdzisław
(2)
Joniec Waldemar
(2)
Król Aleksander
(2)
Król Bernard
(2)
Król Małgorzata
(2)
Podlasiński Rafał
(2)
Rybiński Janusz
(2)
Bieżuński Jarosław
(1)
Brooks Richard
(1)
Brzózka Marek
(1)
Carter Chief Walter H
(1)
Fic Bogumił
(1)
Gałuszka Dominik
(1)
Gryz Krzysztof
(1)
Hegemann Jan-Erik
(1)
Hollins Leigh T
(1)
Jarosz Wojciech
(1)
Kapica Łukasz
(1)
Karpowicz Jolanta
(1)
Kramek Dawid
(1)
Krasuski Adam
(1)
Kustra Piotr
(1)
Kästner. Jorg
(1)
Kąkol Marcin
(1)
Kłudziak Damian
(1)
Lazarenko Oleksandr
(1)
Loik Vasyl
(1)
Magdziarz Marek
(1)
Marciniak Andrzej
(1)
Mueller Jean
(1)
Ostrowski Przemysław
(1)
Parzonko Grzegorz
(1)
Paszkiewicz Dominik
(1)
Pietrasiak Mateusz
(1)
Ptak Szymon
(1)
Riegert Dorota
(1)
Schelb Dietmar
(1)
Shtain Bohdan
(1)
Siemiątkowski Grzegorz
(1)
Skibińska Agnieszka
(1)
Skiepko Edward
(1)
Stoupiec Jakub
(1)
Stępień Zbigniew
(1)
Sykut Tomasz
(1)
Thorns Jochen
(1)
Tokarski Tomasz
(1)
Tuśnio Norbert
(1)
Walker Hubert
(1)
Wiater Jarosław
(1)
Wiktor Mirosław
(1)
Wincencik Krzysztof
(1)
Wojczuk Fabian
(1)
Włoch Bartosz
(1)
Zaborowski Tomasz
(1)
Zdradziński Patryk
(1)
Łangowski Krzysztof
(1)
Łącki Włodzimierz
(1)
Świątek Jacek
(1)
Żach Piotr
(1)
Żurek-Mortka Marta
(1)
Żółty Magdalena
(1)
Year
2020 - 2022
(23)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(38)
Germany
(3)
United Kingdom
(1)
Language
Polish
(37)
English
(3)
German
(2)
Subject
Pojazdy elektryczne
(36)
Instalacje elektryczne
(6)
Wypadki drogowe
(6)
pojazdy hybrydowe
(6)
Analiza zagrożeń
(4)
Garaże
(4)
Samochody hybrydowe
(4)
Akumulator
(3)
Pojazdy pożarnicze
(3)
Zagrożenia pożarowe
(3)
ochrona odgromowa
(3)
ochrona przeciwprzepięciowa
(3)
Akcja ratowniczo-gaśnicza
(2)
Metody badawcze
(2)
Obiekty podziemne
(2)
Ochrona przeciwpożarowa
(2)
Pojazdy
(2)
Pożary pojazdów
(2)
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych
(2)
Zagrożenia
(2)
parkingi
(2)
pompy pożarnicze
(2)
Akcja ratownicza
(1)
Akumulator litowo-jonowy
(1)
Audyt
(1)
Baterie
(1)
Bezpieczeństwo pożarowe
(1)
Drabiny
(1)
Elektryczność
(1)
Kable
(1)
Mgła wodna
(1)
Oparzenia
(1)
Pole elektromagnetyczne
(1)
Procedury ratownicze
(1)
Projektowanie
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Samochody
(1)
Służby specjalne
(1)
Technika
(1)
Technologia pożarnicza
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Urządzenia elektryczne
(1)
Wentylacja
(1)
Zabezpieczenie przeciwpożarowe
(1)
Zagrożenia chemiczne
(1)
Zagrożenie pożarowe
(1)
autobusy szkolne
(1)
badania
(1)
działania interwencyjne
(1)
dzieci
(1)
energia elektryczna
(1)
instalacja chłodnicza
(1)
pojazdy silnikowe
(1)
przepisy
(1)
samochody osobowe
(1)
stacje
(1)
technika gaszenia pożarów
(1)
wymagania
(1)
wyposażenie techniczne
(1)
zagrożenia miejscowe
(1)
źródło zasilania
(1)
Subject: place
Norwegia
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Praca dyplomowa
(13)
Normy
(1)
Opracowanie
(1)
Domain
Transport i logistyka
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Inżynieria i technika
(1)
42 results Filter
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-116
Streszczenie: Pierwszy samochód elektryczny skonstruowano w XIX wieku. Jednym z najbardziej godnych uwagi wydarzeń tamtych czasów było przekroczenie bariery prędkości 100 km/h przez samochód elektryczny, które miało miejsce w końcu XIX wieku. Prace w zakresie samochodów elektrycznych zostały jednak zaniechane ze względu na brak wydajnych magazynów energii na rzecz rozwoju pojazdów z silnikami spalinowymi. Do rozwiązań elektromobilności powrócono pod koniec XX wieku. Wówczas konieczność ograniczenia emisji spalin i CO2 do atmosfery wymusiła poszukiwanie rozwiązań ekologicznych, co spowodowało gwałtowny rozwój elektromobilności. W artykule przedstawiono m.in.: • Bariery rozwojowe • Dostępne rozwiązania • Ustawa o elektromobilności.
No cover
Article
In basket
Zabezpieczenie stacji ładowania samochodów elektrycznych / Edward Skiepko // W: Ochrona Przeciwpożarowa. - 2019/4 strony 17-20.
Sygnatura CP-67.
Streszczenie: Omówiono wymagania techniczne dla stacji ładowania i punktów ładowania pojazdów elektrycznych na podstawie obowiązujących przepisów. Przedstawiono stawiane stacjom i punktom obowiązki dotyczące kwestii bezpieczeństwa eksploatacji, ochrony przed porażeniem i zmianami napięcia oraz wymagane zgody i badania techniczne przed rozpoczęciem użytkowania takich instalacji.
No cover
Article
In basket
The unseen hazards in electrically driven vehicles / Richard Brooks //W: Fire : the voice of firefighting and fire prevention since 1908. - 2020-2021/1434 Vol. 116 strony 15-17.
Sygnatura CZ-59
Tłumaczenie tytułu: Niewidoczne zagrożenia w pojazdach o napędzie elektrycznym .
Streszczenie: Po ogłoszeniu przez rząd, że wprowadzenie samochodów elektrycznych zostanie przyspieszone, autor, konsultant ds. Projektowania Systemów w Advanced Group, informuje o mało znanych zagrożeniach związanych z pojazdami o napędzie elektrycznym.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-103
Streszczenie: Szybki rozwój technologii e-mobility i zwiększająca się systematycznie liczba pojazdów samochodowych o napędzie całkowicie elektrycznym lub hybrydowym powoduje zwiększenie ilości źródeł pola elektromagnetycznego i emisji elektromagnetycznych w środowisku. W artykule przedstawiono wyniki rozpoznania i oceny ekspozycji na pole elektromagnetyczne związane z użytkowaniem osobowych pojazdów samochodowych o napędzie elektrycznym i hybrydowym w kontekście danych literaturowych i badań własnych.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-37
Streszczenie: Płonące pojazdy hybrydowe i elektryczne są tematem dyskusji nie tylko w branży motoryzacyjnej. Producenci wycofali już z rynku tysiące samochodów, głównie z powodu zagrożenia zapłonem w układzie magazynowania energii. Pożary samochodów hybrydowych i elektrycznych to także poważny problem dla budownictwa w kontekście zabezpieczeń konstrukcji garaży – ich przebieg jest inny niż pożarów samochodów z silnikami spalinowymi na paliwa płynne lub gazowe. Samochody elektryczne mają zdominować segment samochodów osobowych i komunikację miejską. Na całym świecie inżynierowie prześcigają się w działaniach zmierzających do tego, by akumulatory do pojazdów elektrycznych były coraz bardziej pojemne, tańsze i lżejsze. Tego oczekują konsumenci i rynek. Ale ten wyścig, na co zwraca uwagę wielu specjalistów, może odbywać się kosztem bezpieczeństwa.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-116
Streszczenie: Płonące pojazdy hybrydowe i elektryczne są tematem dyskusji nie tylko w branży motoryzacyjnej. Producenci wycofali już z rynku tysiące samochodów, głównie z powodu zagrożenia pożarem, którego przyczyną może być bateria stanowiąca magazyn energii. Pożary samochodów hybrydowych i elektrycznych to także poważny problem dla budownictwa w kontekście zabezpieczeń konstrukcji garaży – ich przebieg jest inny niż pożarów samochodów z silnikami spalinowymi na paliwa płynne lub gazowe.
No cover
Article
In basket
Spotkanie z hybrydą. Cz. 1 / Rafał Podlasiński // W: Przegląd Pożarniczy. - 2020/1 strony 36-38.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Omówiono elementy budowy samochodu oraz rodzaje oznaczeń, które ułatwią ratownikom identyfikację samochodów elektrycznych i hybrydowych.
No cover
Article
In basket
Spotkanie z hybrydą. Cz. 2 / Rafał Podlasiński // W: Przegląd Pożarniczy. - 2020/2 strony 42-45.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Opisano kolejno poszczególne etapy dezaktywacji pojazdu hybrydowego lub elektrycznego podczas akcji ratowniczej. Omówiono również działania niestandardowe lub sposoby alternatywne zależne od modelu pojazdu i zaleceń producenta.
No cover
Article
In basket
Transportmittel für defekte E-Fahrzeuge / Dietmar Schelb, Jorg Kästner. W: Brandschutz : Deutsche Feuerwehr-Zeitung. - 2022/2 strony 98-99.
Sygnatura CZ-12
Tł. tytułu: Środki transportu wadliwych pojazdów elektrycznych.
Streszczenie: Jak należy postępować z drogimi lub nieuszkodzonymi zewnętrznie pojazdami elektrycznymi z krytycznymi akumulatorami litowo-jonowymi, które mogą być również transportowane na duże odległości? Car-Port Autotransport GmbH wspólnie z firmą Fem-Tech GmbH i ośrodkiem badawczym technologii przeciwpożarowych przy Instytucie Technologicznym w Karlsruhe opracowała rozwiązania do transportu krytycznych, ale tylko nieznacznie uszkodzonych pojazdów elektrycznych.
No cover
Article
In basket
Ochrona odgromowa i przepięciowa stacji ładowania samochodów elektrycznych / Krzysztof Wincencik //W: Wiadomości Elektrotechniczne : czasopismo Stowarzyszenia Elektryków Polskich. - 2019/1 strony 27-29.
Sygnatura: CP-119
Streszczenie: W I kwartale 2018 r. weszła w życie Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgodnie z planami rządowymi w latach 2019-2020 w większych aglomeracjach oraz wzdłuż sieci TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej) w Polsce powstanie infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych. W 32 wytypowanych miastach ma być 6 tys. punktów ładowania o normalnej mocy oraz 400 punktów o dużej mocy ładowania. Nowo powstające stacje, zlokalizowane będą m.in. przy stacjach benzynowych lub na terenie parkingów obok centrów handlowych. Stąd też pojawia się pytanie, czy urządzenia te będą wymagać ochrony przed wyładowaniami atmosferycznymi i przepięciami? W artykule przedstawiono zagrożenie przepięciami podczas burz.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-15.
Streszczenie: Omówiono rozwiązania techniczne stosowane w napędach samochodów elektrycznych i hybrydowych oraz specyficzne zagrożenia pożarowe występujące dla tego typu pojazdów. Omówiono sposoby rozpoznawania rodzaju napędu oraz zasady taktyki ratowniczo-gaśniczej na miejscu zdarzenia.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-37
Streszczenie: W artykule opisano zagrożenia związane z pożarami samochodów elektrycznych w garażach podziemnych. Autorzy wskazują, że zarówno dotychczasowe przypadki takich pożarów, jak i rozwój technologii baterii samochodowych sprawiają, że konieczne jest rozpoczęcie prac nad rozwiązaniami systemowymi zwiększającymi bezpieczeństwo w przypadku pożaru samochodu elektrycznego w garażu podziemnym - zarówno konstrukcji budynku, jak i ekip ratowniczych.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-80.
Streszczenie: Wykonano analizę najnowszych badań w zakresie zagrożenia pożarowego, jakie mogą powodować akumulatory litowo-jonowe stosowane do zasilania samochodów elektrycznych. Wyniki badań wskazują, że pojedyncza bateria litowo-jonowa może wytworzyć od 6 do 10 kW energii i znaczną ilość niebezpiecznych produktów spalania, a do jej ugaszenia potrzebna jest duża ilość wody.
No cover
Article
In basket
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych w koncepcji smart systemu / Jacek Świątek //W: Wiadomości Elektrotechniczne : czasopismo Stowarzyszenia Elektryków Polskich. - 2019/9 strony 31-37.
Sygnatura: CP-119
Streszczenie: W artykule omówiono jak w koncepcję Smart Systemu będą się wpisywać stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Wstęp artykułu jest to próba odpowiedzi – czy Smart to chwyt marketingowy? Czy wizja i filozofia? Pytanie zadane retoryczne, bo choć słowo smart jest obecnie nadużywane, to finalnie droga do bardziej efektywnego wykorzystania zasobów energii, a wdrożone już na świecie aplikacje smart grid to potwierdzają. W dalszej części omówiono elementy smart grid, ich zadania oraz funkcję pojazdów elektrycznych w tym systemie. Wdrożone tryby pracy zasobników w pojazdach V2H oraz V2G będą określały miejsce stacji ładowania w systemie oraz przydzielone im funkcje.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-127
Streszczenie: Opracowano wstępną formulację płynu chłodzącego, która potencjalnie mogłaby być stosowana w pośrednich układach chłodzenia baterii samochodów elektrycznych. Przyjęto, że taki płyn powinien być wodorozcieńczalny oraz spełniać wymagania w zakresie takich właściwości, jak pH, temperatura krystalizacji, temperatura wrzenia, odporność na korozję wobec miedzi, stali, żeliwa, mosiądzu i aluminium oraz skłonność do pienienia. Do badania tych parametrów fizykochemicznych zastosowano standardowe metody badawcze przeznaczone dla płynów chłodzących stosowanych w konwencjonalnych układach chłodzenia pojazdów samochodowych. Do oceny zdolności chłodzących płynów wykorzystano zmodyfikowaną metodę badawczą przeznaczoną do oceny właściwości termokinetycznych olejów hartowniczych.
No cover
Article
In basket
Pożary samochodów elektrycznych / Włodzimierz Łącki // W: Ochrona Przeciwpożarowa. - 2021/3-4 strony 11-16.
Sygnatura CP-67.
Streszczenie: Rozwój elektromobilności w znacznym stopniu wynika ze świadomości wyczerpywania się zasobów ropy naftowej. Przemysł motoryzacyjny zużywa dziś 87% jej wydobycia. Nie bez znaczenia jest również kwestia globalnego ocieplenia. Rozwój nowych źródeł energii wiąże się też z szybkim rozwojem technologii jej magazynowania w bateriach litowo-jonowych. W artykule przedstawiono przykłady pożarów samochodów elektrycznych, analizę porównawczą wybranych pożarów i ich skutków oraz pożary samochodów elektrycznych a bezpieczeństwo ekip ratowniczych.
Book
In basket
Samochody elektryczne / Bogumił Fic. - Wydanie 3. - Krosno : Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe", 2019. - 168 stron : fotografie ; 21 cm.
Księgozbiór czytelni: : Transport, bezpieczeństwo transportu
Bibliografia, netografia na stronie 167.
Zawiera: Dlaczego elektryczne? // Samochody akumulatorowe // Samochody hybrydowe // Ogniwa paliwowe i aluminiowe // Samochody słoneczne // Inne pojazdy elektryczne // Przejście do permakultury // Przebudowa samochodu na elektryczny // Eksploatacja // Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-21780 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-21779/Czyt. (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Crash-Test mit Elektro-Pkw / Jan-Erik Hegemann // Feuerwehr Magazin. - 2020/1 strony 26-28.
Tł.tyt.: Test zderzeniowy samochodem elektrycznym
Streszczenie: Czy strażacy są bardzo narażeni na wypadki z pojazdami elektrycznymi? Mówi się, że wraki szybko się zapalają i prawdopodobnie są pod napięciem. Czy to naprawdę prawda? Badania Wypadków Dekra i Klinika Anestezjologii Uniwersytetu Medycznego w Getyndze sprawdziły to na podstawie testów zderzeniowych.
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-37
Streszczenie: Struktura rodzajowa samochodów parkujących w garażach podziemnych zmienia się, związane jest to z pojawieniem się na naszych drogach samochodów elektrycznych. Badania pokazują, że parkowanie samochodów elektrycznych w garażach nie zwiększa prawdopodobieństwa wybuchu pożaru ani jego mocy. Pojawiają się jednak inne zagrożenia związane ze związkami uwalnianymi w czasie palenia się samochodu zasilanego baterią litowo-jonową. W artykule przedstawiono te zagrożenia i rozpatrzono możliwe do zastosowania rozwiązania.
No cover
Article
In basket
Wytyczne projektowe dla garaży z pojazdami elektrycznymi EV / Marek Magdziarz // W: Ochrona Przeciwpożarowa. - 2022/2 strony 2-8.
Sygnatura CP-67.
Streszczenie: Artykułu tego nie należy postrzegać jako kompletnego zbioru wytycznych do projektowania obiektów wyposażonych w miejsce parkingowe i stacje ładowania pojazdów EV, ale jako zarys wytycznych sformułowanych na podstawie obecnej "wiedzy technicznej" i licznych publikacji naukowych potrzebnych w ochronie przeciwpożarowej do analizy ryzyka i do indywidualnego projektowania rozwiązań technicznych dla takich garaży.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again