Form of Work
Artykuły
(4)
Książki
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Status
available
(3)
only on-site
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(2)
Author
Jonczyński Karol
(3)
Marszałek Anna
(2)
Boyle Michael (1959- )
(1)
Fridrich Marcin
(1)
Gajewski Antoni K
(1)
Kielak Dariusz
(1)
Kosmol Andrzej
(1)
Kuder Anna
(1)
Kwiatkowska Jadwiga
(1)
Perkowski Krzysztof
(1)
Podlecka Natalia
(1)
Poliszczuk Dmytro
(1)
Raczyński Paweł
(1)
Sozański Henryk (1939- )
(1)
Ziewiec Alicja
(1)
Śledziewski Dariusz
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(5)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
Sportowcy
(1)
Strażacy
(1)
Trenerzy personalni
(1)
Subject
Trening sportowy
(7)
Sprawność fizyczna
(4)
Aktywność fizyczna
(1)
BHP
(1)
Straż pożarna
(1)
Trening oporowy
(1)
Wydolność fizyczna
(1)
plan
(1)
sport
(1)
Ćwiczenia fizyczne
(1)
Ćwiczenia siłowe
(1)
ćwiczenia
(1)
Genre/Form
Poradnik
(2)
Podręcznik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Domain
Kultura fizyczna i sport
(3)
7 results Filter
No cover
Article
In basket
Sygnatura CP-103
Streszczenie: Dbałość o dobry stan zdrowia i wysoką sprawność fizyczną strażaków wpływa na zmniejszenie prawdopodobieństwa doznania przez nich urazu podczas prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczych. W artykule przedstawiono zagadnienia związane z utrzymywaniem sprawności fizycznej przez strażaków, dotyczące wymagań i ich realizacji, zarówno w kraju, jak i za granicą. Zaprezentowano zalecane formy treningów prowadzące do lepszego przygotowania zawodowego strażaków. Zwrócono uwagę na fakt, że w Polsce nie ma regulacji prawnych dotyczących sposobu przeprowadzania treningu przez funkcjonariuszy Straży Pożarnej, jaki powinni wykonywać w celu utrzymania wysokiej sprawności fizycznej. Obowiązuje za to zasada corocznego sprawdzania sprawności strażaków i to od nich samych zależy, czy i jak dbają o swoja formę fizyczną. Dbałość o dobry stan zdrowia i wysoką sprawność fizyczną strażaków wpływa na zmniejszenie prawdopodobieństwa doznania przez nich urazu podczas prowadzenia akcji ratowniczo-gaśniczych.
No cover
Article
In basket
Sprawny strażak - lepszy ratownik. Cz. 2 / Karol Jonczyński // W: Przegląd Pożarniczy. - 2019/1 strony 32-33.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Autor proponuje plan treningowy dla strażaków poprawiający niezbędną w służbie ogólną sprawność ruchową, siłę i wytrzymałość. Prezentuje ćwiczenia opierające się na podstawowych wzorcach ruchowych i rozwijające najważniejsze zdolności ruchowe.
No cover
Article
In basket
Testy sprawności fizycznej / Karol Jonczyński // W: Przegląd Pożarniczy. - 2019/3 strony 46-48.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Przedstawiono konkurencje wchodzące w skład testów sprawnościowych do PSP oraz okresowych ocen kondycji strażaka. Omówiono program ćwiczeń oraz przygotowanie kandydata na strażaka do testu sprawności fizycznej.
No cover
Article
In basket
Sprawny strażak - lepszy ratownik. Cz. 1 / Karol Jonczyński // W: Przegląd Pożarniczy. - 2018/12 strony 44-45.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Omówiono jakimi zdolnościami motorycznymi powinien wyróżniać się strażak oraz jakie czynniki wpływają na jego sprawność fizyczną. Przedstawiono ważne zdolności motoryczne oraz wskazano na rodzaje treningu i ćwiczeń rozwijających poszczególne zdolności.
Book
In basket
(Biblioteka Trenera.)
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Bibliografia strony 357-[360].
Zawiera: Szkolenie sportowe dzieci i młodzieży w systemie sportu wyczynowego -- Podstawowe zasady programowania szkolenia sportowego dzieci i młodzieży -- Niektóra uwarunkowania rozwoju osobniczego w szkoleniu sportowym -- System szkolenia sportowego i funkcje jego składowych -- Kwalifikacja do sportu - dobór i selekcja -- Trening sportowy -- Struktura treningu -- Zasady, formy, środki i metody treningu -- Obciążenia treningowe (wysiłkowe) -- Kontrola jako czynnik kierowania treningiem -- Współzawodnictwo sportowe i zasady polityki startowej w najmłodszych kategoriach wieku -- Planowanie szkolenia -- Wybrane zagadnienia treningu sportowego kobiet -- Podstawy treningu niepełnosprawnych -- Podstawowe zasady i środki odnowy w procesie treningu.
Streszczenie: Teoria treningu szczególnie wnikliwie odnosi się dzisiaj do pierwszych etapów kariery sportowej - szkolenia dzieci i młodzieży. Myśl przewodnia jest tu jednoznaczna: sport młodocianych jest funkcjonalną składową sportu wyczynowego. Nie można traktować go w oderwaniu, lecz tylko w aspekcie stopnia osiągnięcia celów etapowych na drodze do mistrzostwa sportowego w wieku dojrzałym. Stawia to przed treningiem określone wymagania w zakresie stopniowego, wszechstronnego, a później ukierunkowanego kształtowania potencjału ruchowego - przygotowania do późniejszej specjalizacji w wybranej dyscyplinie czy konkurencji. (ze wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-21285 (1 egz.)
Book
In basket
Księgozbiór czytelni: : Warto przeczytać ; Sport, turystyka, hobby
Na stronie tytułowej i okładce: Filmy prezentujące 71 ćwiczeń na stronie www.
Bibliografia przy niektórych rozdziałach. Indeks.
Tworzenie bardziej funkcjonalnego treningu // Analiza wymogów sportu // Ocena siły funkcjonalnej // Projektowanie programu // Ćwiczenia z wałkami piankowymi, rozciąganie i dynamiczna rozgrzewka // Trening dolnej partii ciała // Trening mięśni tułowia (korpusu) // Trening górnej części ciała // Trening pliometryczny // Olimpijskiej podnoszenie ciężarów // Programy zwiększenia możliwości wysyłkowych.
Streszczenie: Michael Boyle udowadnia, że trening na najwyższym poziomie z minimalnym ryzykiem kontuzji jest możliwy. Jego najnowsza książka Nowoczesny trening funkcjonalny ułatwi każdemu sportowcowi osiągnięcie doskonałych wyników w siłowni, na korcie, boisku, bieżni czy macie. Jest znakomitym wsparciem dla trenerów zainteresowanych tworzeniem programów treningu funkcjonalnego w oparciu o najlepsze i najnowocześniejsze praktyki szkoleniowe. Boyle, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie z zawodnikami z rozmaitych dyscyplin sportowych, prezentuje jasne wskazówki i konkretne plany treningowe. Wyjaśnia wpływ poszczególnych ćwiczeń na rozwój formy i możliwości sportowca, ze szczególnym uwzględnieniem progresji ćwiczeń samowzmacniających na kończyny górne i dolne oraz mięśnie tułowia, jak również rozwijających niezbędne w każdej dyscyplinie równowagę, stabilność i siłę. Każdy następny element progresji wzmacnia działanie poprzedniego. Autor proponuje również testy ułatwiające stworzenie zindywidualizowanego planu treningowego oraz nieszablonowe ćwiczenia opracowane przez najlepszych trenerów i fizjoterapeutów. [Opis za wydawcą].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-22384/WP (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-22385/Czyt. (1 egz.)
Book
In basket
Księgozbiór czytelni: : Pożarnictwo
Na okładce książki podano błędny ISBN.
Bibliografie na stronach 37-38, 115.
Zawiera: Program treningów dla strażaków - wprowadzenie // Zasady treningów // Podstawy energetyczne wysiłku fizycznego // Bibliografia // Program ćwiczeń dla strażaków // Polecana literatura.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. I-22043 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. I-22041/Czyt. (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again