Form of Work
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(10)
Książki
(5)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Status
only on-site
(15)
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(15)
Author
Biedugnis Stanisław
(2)
Nowakowski Łukasz
(2)
Roguski Eugeniusz Wojciech
(2)
Smolarkiewicz Mariusz
(2)
Bawtree D
(1)
Blady Wiesław
(1)
Chomiczewski Krzysztof
(1)
Collins Karen
(1)
Fober Irena
(1)
Giziakis C.B
(1)
Golly Renata
(1)
Goulielmos A.M
(1)
Guo James Chwen-Yuan
(1)
Her Majesty's Stationery Office
(1)
Hough Emily
(1)
Hudson L
(1)
Jokinen T
(1)
Klukowski Krzysztof
(1)
Krasnodębski Grzegorz
(1)
Kuvshinov Alexander
(1)
Kułakowska Aneta
(1)
Kwasiborski Andrzej
(1)
Kędra Ludwik
(1)
McGee R
(1)
Mickiewicz Piotr
(1)
Pająk Stanisław
(1)
Prosser Tony
(1)
Pryma Jarosław
(1)
Salamonowicz Zdzisław
(1)
Samonek Janusz
(1)
Sobolewski Mirosław
(1)
Sulęta Władysław Ryszard
(1)
Suwiński Bartłomiej
(1)
Szczepaniak Andrzej
(1)
Szylar Janusz
(1)
Walczak Igor
(1)
Williams Tracie
(1)
Włodarski Andrzej Józef (organizacja i zarządzanie)
(1)
Zecewic Agnieszka
(1)
Zieliński Damian
(1)
Łabuszewski Robert
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(27)
United Kingdom
(2)
United States
(1)
Language
Polish
(26)
English
(4)
Subject
Katastrofy
(10)
katastrofy wodne
(9)
usuwanie skutków katastrof
(7)
Ratownictwo wodne
(5)
Statki wodne
(5)
akcja poszukiwawczo-ratownicza
(5)
transport wodny (morski, rzeczny)
(5)
Powódź
(4)
transport wodny (morski i rzeczny)
(4)
katastrofy ekologiczne
(3)
zapory wodne
(3)
Akcja ratownicza
(2)
Pierwsza pomoc
(2)
Ratownictwo
(2)
Ratownictwo medyczne
(2)
Ratownictwo wysokościowe
(2)
Reagowanie kryzysowe
(2)
Ropa naftowa
(2)
Tankowce
(2)
Współpraca międzynarodowa
(2)
Wybuchy
(2)
Zagrożenia środowiska
(2)
budownictwo wodne
(2)
naturalne zbiorniki wodne
(2)
plany operacyjno-ratownicze
(2)
rozlewy olejowe
(2)
służby ratownicze
(2)
wypadki kolejowe
(2)
wypadki śmiertelne
(2)
Analiza ryzyka
(1)
Bezpieczeństwo cywilne
(1)
Bezpieczeństwo morskie
(1)
Czerwony Krzyż
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Działania operacyjne
(1)
Elektrownie
(1)
Energetyka
(1)
Ewakuacja ludności
(1)
Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (GOPR)
(1)
Historia
(1)
Hydrologia
(1)
Inżynieria miejska
(1)
KCKR
(1)
Katastrofy budowlane
(1)
Katastrofy morskie
(1)
Katastrofy powietrzne (lotnicze)
(1)
Klęski żywiołowe
(1)
Konstrukcje budowlane
(1)
Korea Południowa
(1)
Niemcy
(1)
Ochotnicza Straż Pożarna
(1)
Ochrona ludności
(1)
Ochrona przeciwpożarowa
(1)
Porty morskie
(1)
Pożar wieżowca Grenfell Tower
(1)
Substancje i produkty ropopochodne
(1)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(1)
Substancje toksyczne
(1)
Szkolenie
(1)
Taktyka walki z pożarami
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Ukraina
(1)
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe (WOPR)
(1)
Wodociąg
(1)
Wody deszczowe
(1)
Współdziałanie służb
(1)
Wypadki drogowe
(1)
Zabezpieczenie przeciwpowodziowe
(1)
Zabezpieczenie przeciwpożarowe
(1)
Zapobieganie zagrożeniom
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
analiza bezpieczeństwa
(1)
analiza operacyjna
(1)
działania
(1)
ekologia
(1)
hydrotechnika
(1)
inżynieria wodna
(1)
medycyna katastrof
(1)
mosty
(1)
promy
(1)
rzeki
(1)
skutki transgraniczne
(1)
taktyka ratownicza
(1)
transport lotniczy
(1)
wyciek paliwa
(1)
zagrożenia miejscowe
(1)
zagrożenia transportowe
(1)
zapobieganie wypadkom
(1)
ćwiczenia ratownicze
(1)
ćwiczenia wielonarodowe
(1)
Subject: place
Kanada
(1)
Region bałtycki
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Praca dyplomowa
(10)
Podręcznik akademicki
(1)
Domain
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Transport i logistyka
(1)
31 results Filter
Authority data
katastrofy wodne (hasło przedmiotowe)
zob. też awarie urządzeń pomiarowych (hasło przedmiotowe) ; terroryzm (hasło przedmiotowe) ; warunki atmosferyczne (hasło przedmiotowe)
No cover
Article
In basket
Katastrofy zdarzają się / Irena Fober // Ratownictwo polskie. - 1998/3 s.9-10.
Zapory wodne przed powstaniem elektrowni jądrowych, traktowane były jako najbardziej niebezpieczne dzieła rąk ludzkich. Międzynarodowa Komisja Wielkich Zapór obliczyła nawet, że na każde 100 zapór w ciągu 100 lat, dwie (co wynika z praw statystyki) ulegają katastrofie. Analiza dwóch katastrof zapór wodnych
No cover
Article
In basket
Grenfell learnings from the Marchioness disaster / Tracie Williams //W: Fire : the voice of firefighting and fire prevention since 1908. - 2019/1423 Vol. 115 strony 14-15.
Sygnatura CZ-59
Tłumaczenie tytułu: Pożar w Grenfell Tower wyciąga wnioski na przykładzie katastrofy parowca Marchioness.
Streszczenie: Katastrofa Marchioness była zderzeniem dwóch statków na Tamizie w Londynie we wczesnych godzinach 20 sierpnia 1989 r., W wyniku czego zginęło 51 osób. Statek wycieczkowy Marchioness zatonął po dwukrotnym uderzeniu pogłębiarki Bowbelle około 1:46 rano, między mostem kolejowym Cannon Street a mostem Southwark. W formalnym dochodzeniu w 2000 r. Stwierdzono, że ,podstawowa przyczyna kolizji jest oczywista. Niewłaściwe było obserwowanie obu statków. Żaden statek nie widział drugiego na czas, aby podjąć działania w celu uniknięcia kolizji”. Krytyka skierowana była również do właścicieli obu statków, a także Departamentu Transportu i Port of London Authority. Kolizja i kolejne raporty doprowadziły do ​​zwiększenia bezpieczeństwa na Tamizie, a na rzece zainstalowano cztery nowe stacje łodzi ratunkowych. Katastrofa parowca Marchiones jest ostrzeżeniem w historii katastrof z której wyciągnięto wnioski i podobna rzecz ma się z pożarem w Grenfell Tower, który miał miejsce w 2018r. w Londynie.
No cover
Article
In basket
Eksplozja w Halifaksie / Renata Golly // W: Przegląd Pożarniczy. - 2018/2 strony 39-41.
Sygnatura CP-13.
Streszczenie: Opis katastrofy do jakiej doszło w wyniku zderzenia dwóch statków w wąskim kanale portowym w Halifaksie w 1917 r. Pożar a następnie wybuch znajdujących się na jednym ze statków materiałów łatwopalnych i wybuchowych spowodował zniszczenie miasta i śmierć wielu tysięcy ludzi.
No cover
Article
In basket
Zagrożenia portów morskich. Część 2 / Władysław Ryszard Sulęta, Grzegorz Krasnodębski // Informator Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego. - 2010/4 s.15-17.
Przedstawia kategorie zagrożeń występujących w portach morskich oraz ich przyczyny.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-12934 [magazyn] (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Learning from the Estonia disaster / D. Bawtree // Civil Protection. - 1995/35, Summer s.6-7.
Grupa tematyczna: Ratownictwo
Tł .tyt.: Wnioski z katastrofy promu "M/S Estonia".
Wnioski z akcji ratowniczej przeprowadzonej przez fińskie i szwedzkie służby ratownicze podczas katastrofy promu "Estonia" 28 września 1994 r.
No cover
Article
In basket
"Norwegian Dream" turns into a toxic nightmare / L. Hudson // Fire. - 1999/1133 Vol. 92 s.14-15.
Tł. tyt.: Liniowiec pasażerski "Norwegian Dream" zderzył się z kontenerowcem przewożącym substancje toksyczne
Liniowiec pasażerski "Norwegian Dream" zderzył się z kontenerowcem "Ever Decent" przewożącym 52 000 ton substancji toksycznych. Zdarzenie miało miejsce 15 mil od portu Margate (płn.-wsch. Anglia). Dzięki sprawnej akcji strażaków nie dopuszczono do poważnego skażenia środowiska i rozprzestrzenienia się płomienia. Objaśniono przyczyny wypadku i przedstawiono przebieg akcji ratowniczo-gaśniczej.
No cover
Article
In basket
Korean ferry incident / Emily Hough, Karen Collins // Crisis Response Journal. - 2013/4 Vol. 9 s.14-16.
Tł .tyt.: Katastrofa koreańskiego promu
Analiza katastrofy promu Sewol w Koreii Południowej, która miała miejsce 16 kwietnia 2014 roku. Wśród 476 pasażerów i członków załogi byli uczniowie szkół średnich z Inczhonu, którzy płynęli w ramach szkolnej wycieczki na położoną w Cieśninie Koreańskiej wyspę Czedżu. Prom Sewol wypłynął z Inczhonu we wtorek 15 kwietnia 2014. Prom, płynący do Czedżu, wywrócił się do góry dnem podczas zwrotu o 45 Ţ w prawo. Przypuszcza się, że pod wpływem nagłego manewru przesunął się ładunek na pokładzie, pozbawiając jednostkę stateczności. Doszło do przechylenia na burtę a następnie zatonięcia statku. Prom spoczął na 73 metrach. Zginęły co najmniej 185 osoby, a 174 osób zostało rannych. 117 uważa się za zaginionych. W akcji ratunkowej bierze udział co najmniej 87 jednostek wodnych i 18 samolotów. Do przeszukiwania wraku zaangażowano prawie 160 płetwonurków straży przybrzeżnej i marynarki wojennej. Według przedstawiciela służb ratunkowych woda w miejscu, gdzie doszło do wypadku, miała temperaturę około 12 stopni Celsjusza. Była na tyle zimna, by spowodować hipotermię po przebywaniu w niej od 1,5 godziny do 2 godzin. Wielu zaginionych odnaleziono w zatopionym wraku, akcję poszukiwawczą utrudnia wysokie ciśnienie panujące pod wodą, prądy morskie, pogoda oraz same rozmiary statku.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-6626/CD [magazyn], PD-6626 [magazyn] (2 egz.)
Book
In basket
Brak T.8
Tł.tyt.; Wypadki samolotowe, okrętów na morzu i kolejowe
Streszczenie: Przedstawiono projekty i konstrukcje samolotów, statków i kolei. Omówiono zagrożenia wypadkami tych środków transportu oraz stosowane metody ratownicze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. KG-10075 [magazyn] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-11111/CD [magazyn] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-11538/CD [magazyn] (1 egz.)
No cover
Article
In basket
Marine accident prevention: an evaluation of the ISM code by the fundamentals of the complexity theory / A.M. Goulielmos, C.B. Giziakis // Disaster Prevention and Management. An International Journal. - 2002/1 Vol. 11 s.18-32.
Grupa tematyczna: Katastrofy i klęski żywiołowe/Terroryzm/Sytuacje kryzysowe/Zarządzanie kryzysowe
Bibliogr. 41 poz., rys., tab., zał.
Tł. tyt.: Zapobieganie wypadkom mrskim: ocena kodu ISM poprzez zasadniczą teorię komplikacji
Świat nauki przez długi czas pracował narzędziami liniowymi, objaśniając komplikacje zjawisk nieliniowych. Obecnie teoria komplikacji jest wykorzystywana w świecie nauki jak i w zarządzaniu katastrofami. Artykuł pokazuje zastosowanie teorii komplikacji kodu ISM, zatwierdzoną przez IMO w 1998 roku. Kod ISM rozpoczyna się normami bezpieczeństwa opartymi na odpowiednim zarządzaniu i prawa organizacyjnego. Nowoczesne sugestie komplikacji zarządzania stwarzają płaską hierarhię, gdzie informacje docierają szybciej niż normalnym systemem, a to jest najbardziej potrzebne w zarządzaniu katastrofdami morskimi. Objaśniono zastosowanie kodu ISM.
No cover
Article
In basket
Torrey Canyon 1967. / Tony Prosser // W: Fire : the voice of firefighting and fire prevention since 1908. - 2017/1399 Vol. 112 s.19-22.
Sygnatura: CZ-59
Tłumaczenie tytułu; Katastrofa tankowca Torrey Canyon w 1967r.
Torrey Canyon – supertankowiec zbudowany w 1959, a przebudowany w 1965 roku do 120 000 DWT. 18 marca 1967, na skutek błędu nawigacyjnego kapitana, płynący pod tanią banderą liberyjską wypełniony ropą tankowiec najechał na podwodne skały Seven Stones, między wyspami Scilly a wybrzeżem Kornwalii. Zdarzenie to stało się pierwszą i największą na wodach Europy katastrofą ekologiczną. Wykazała ona przygotowania państw na tego typu wypadki. Po nieudanych próbach ściągnięcia statku ze skał, zdecydowano się zbombardować go i podpalić napalmem wyciekającą ropę. Pomimo tego ropa dotarła do wybrzeży Kornwalii i Normandii, powodując wieloletnie zanieczyszczenie plaż. Po przeprowadzonym jeszcze w tym samym roku dochodzeniu, sąd wydał wyrok zakazujący dożywotnio kapitanowi dowodzenia statkami. Wypadek ten spowodował zaostrzenie przepisów dotyczących ruchu tankowców, a także ustalenie regulacji prawnych określających odpowiedzialność armatora w tego typu przypadkach.
No cover
Article
In basket
Opis akcji ratowniczej polskich strażaków przy usuwaniu skutków powodzi na terenie Ukrainy.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-7430/CD [magazyn], PD-7430 [magazyn] (2 egz.)
No cover
Article
In basket
Strait and narrow / T. Jokinen // Crisis Response Journal. - 2008/2 Vol. 4 s.12-13.
Tł. tyt.: Wąsko i ciasno
Podczas sztormu na przełęczy Kerch łączącej Morze Azowskie z Czarnym w 2007 r, tankowiec Volganeft - 139 pękł co spowodowało rozlanie 2000 ton paliwa ciężkiego i śmierć 23 marynarzy. W artykule przedstawiono akcję ratowniczą przeprowadzoną w złych warunkach pogodowych. Przedstawiono skutki rozlewu paliwa.
No cover
Article
In basket
Dam blast disaster / Alexander Kuvshinov // Crisis Response Journal. - 2010/2 Vol. 6 s.28-29.
Grupa tematyczna: Katastrofy i klęski żywiołowe/Terroryzm/Sytuacje kryzysowe/Zarządzanie kryzysowe
Tł.tyt.: Wybuch zapory hydro-elektrycznej
W sierpniu 2009 roku w Rosji doszło do wybuchu w najpotężniejszyej wodno - elektrycznej elektrownii z jedną z najwyższych na świecie tam, Zginęło 75 osób. Przedstawiono działania ratownicze.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. PD-12387/CD [magazyn] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again